بزرگترین مرکز پخش پلی استر مجسمه سازی

۲٫۵
(۲)

پلی استر مجسمه سازی ماده ای است که برای روکش کردن، قالب گیری و ساختن مجسمه و سایر اشیا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه به دلیل اینکه صنعت ساخت مجسمه و تابلو و میز رزین در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است، مراکز پخش کوچک و بزرگ زیادی نیز در جهت عرضه این محصول فعالیت می کنند.
بزرگترین مرکز پخش پلی استر مجسمه سازی این محصول را به صورت مستقیم و بی واسطه به سراسر کشور عرضه می کند و در صورت سفارش و تقاضای مشتریان و درخواست کالا، آن ها را درب منزل به مشتری تحویل می دهد.

بزرگترین مرکز پخش پلی استر مجسمه سازی

استفاده از رزین پلی استر در صنایع

استفاده از رزین پلی استر در صنایعدر این مطلب سعی داریم برای آشنایی بیشتر شما با رزین پلی استر، ابتدا به معرفی رزین پلی استر و سپس کاربردهای گوناگون آن در صنایع بپردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ابتدای بحثمان را با این مطلب شروع می کنیم که رزین پلی استر چیست؟
رزین اکریلیک و رنگ اپوکسی است نوعی مایع چسبناک و شفاف است که از ترکیب دو جزء هاردنر و کاتالیزور قوی، تشکیل می شود و میزان وجود این دو تعیین کننده کیفیت، دوام و رنگ رزین پلی استر می باشد. نکته ای که اهمیت دارد این است که با اضافه کردن کاتالیزور به رزین می توان زمان خشک شدن آن را کاهش داد به همین دلیل این ماده با عنوان شتاب دهنده شناخته می شود.
رزین در ابتدا حالت مایع دارد اما پس از مخلوط شدن با هاردنر حرارت آن بالا می رود و به حالت ژله ای در می آید و در نهایت سخت و محکم می گردد. میزان اضافه کردن کاتالیزور دست خود کاربر است و می تواند در حین کار آن ها را ترکیب نماید، اما باید بر اساس اندازه مشخصی این عمل را انجام دهد تا سبب سردرد و سرگیجه نگردد.
به دلیل اینکه بخارات پلی استر سمی است و بوی بسیار تندی دارد باید این این دو ماده را در محیط باز ترکیب کرد. اگر این عمل در محیط بسته انجام می شود باید سیستم تهویه مناسبی در آن محل وجود داشته باشد و تا حد ممکن از لباس مناسب و ماسک و دستکش استفاده کرد. البته این ماده بعد از خشک شدن غیر سمی است و قابلیت سمباده زدن و سوراخ کردن با مته و رنگ آمیزی را دارد.
رزین پلی استر دارای انواع گوناگونی است که هر یک ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در این جا ما به بیان دو نوع رزین پلی استر ایزوفتالیک و اورتوفتالیک و کاربرد هر یک می پردازیم.
رزین پلی استر ایزوفتالیک: این نوع رزین استحکام مکانیکی و مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارد و بیشتر زمانی از آن استفاده می شود که نیاز به خواص بالاتر و مهندسی تر باشد. رزین پلی استر ایزوفتالیک تقریبا کاربرد یکسانی با رزین اورتوفتالیک دارد.
رزین پلی استر اورتوفتالیک: رزین اورتوفتالیک بسیار رایج است و در بسیاری از صنایع و فرآیندها مورد استفاده قرار می گیرد.
از کاربردهای مهم رزین اپوکسی و پلی استر اورتوفتالیک می توان به مجسمه سازی، ساخت مبلمان، صنایع دریایی، ساخت قایق و وان، لوازم شهر بازی، ساخت مانکن، فایبرگلاس، سنگ های مصنوعی، فرآیندهای لایه چینی کامپوزیت و ساخت لوله های مختلف اشاره کرد.
هدف استفاده از رزین پلی استر در صنایع افزایش مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی و حلال ها و در برابر نوسانات هوایی مانند باران و نور خورشید است. رزین پلی استر می تواند تا دمای ۸۰ درجه سانتی گراد را به راحتی تحمل کند. یکی از مزیت های مهمی که رزین پلی استر دارد، قیمت مناسب آن است که خرید را برای عموم آسان نموده است.
رزین های پلی استر به دلیل این که خاصیت ضد آبی دارند و مانع از خوردگی و پوسیده شدن می شوند می توان آن ها را در مخازن و لوله های حاوی اسیدها و مواد قلیایی نیز استفاده نمود.

عرضه پلی استر مخصوص مجسمه سازی

در حال حاضر عرضه رزین وینیل استر و پلی استر و رنگ نسوز مخصوص مجسمه سازی توسط بسیاری از مراکز اصلی فروش و نمایندگی های موجود در سراسر کشور انجام می شود. نمایندگی های فروش این محصولات را به صورت مستقیم و بی واسطه عرضه می کنند و شما می توانید پلی استر مخصوص مجسمه سازی را در هر اندازه ای که دوست دارید به قیمت اصلی تهیه نمایید.
پلی استر مجسمه در این مراکز به صورت اشباع یا ترموپلاستیک و غیر اشباع یا ترموست عرضه می شوند. ترموپلاستیک ها نوعی از رزین هستند که در هنگام حرارت دهی ذوب و هنگام سرد شدن به حالت جامد در می آیند. در صورتی که ترموست ها ترکیباتی هستند که قابلیت ذوب شدن را ندارند و اگر در معرض دمای بالایی قرار بگیرند تجزیه می شوند.
پلی استرهای غیر اشباع یا ترموست ها نوعی از مواد پلیمری هستند که از ترکیب مایعات ویسکوز با رنگ زرد بدست می آیند و مشتق شده از ترکیب اسید و الکل هستند و به آن ها مونومر گفته می شود. تمامی این ترکیبات پلی استری سبب مقاومت رزین پلی استر در برابر آتش و کاهش قابلیت احتراق آن ها می شود.
رزین های پلی استر اشباع نیز دارای اتصالات استری هستند و از ترکیب الکل چند عاملی و یک اسید چند عاملی به وجود آمده اند. خواص این نوع پلی استر به سیستم پخت، عوامل کنترل در زمان جریان پذیری، تغلیظ کننده ها، و عوامل آغشته سازی بستگی دارد و هر چه روند کار منظم تر و با دقت تر باشد خاصیت اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.
از ویژگی های رزین پلی استر مخصوص مجسمه سازی که در این مراکز به فروش می رسد می توان به:
مقاومت حرارتی بالا
خالص بودن
استحکام کششی و خمشی مناسب
قدرت مکانیکی عالی
وزن و ضخامت مناسب
مقاوم در برابر رطوبت
مقاوم بودن در  برابر مواد شیمیایی، فیزیکی و تغییرات جوی آب و هوا
وجود ماده شتاب دهنده جهت تسریع روند خشک شدن
و …
اگر شما خریدار رزین پلی استر مخصوص مجسمه سازی هستید، در صورت درخواست این کالا می توانید به صورت حضوری و یا سفارش اینترنتی اقدام نمایید.

زمان بستن پلی استر به چه عواملی بستگی دارد؟

زمان بستن پلی استر به چه عواملی بستگی دارد؟در مطالب قبل به بیان ترکیبات، انواع و ویژگی های رزین پلی استر پرداختیم. در این جا می خواهیم بدانیم که چه عاملی سبب افزایش یا کاهش زمان بستن رزین پلی استر می شود؟ به عبارت دیگر زمان بستن پلی استر به چه عواملی بستگی دارد؟
از آن جایی که پلی استرها دارای دو نوع شفاف و غیر شفاف هستند، زمان شکل گیری و بستن پلی استر غیر شفاف کوتاه تر از پلی استر شفاف است که این امر خود نیز تحت تاثیر فاکتورهایی است:
درجه حرارت اتاق: درجه حرارت اگر زیر ۱۵ درجه سانتی گراد باشد، عمل سفت شدن در پلی استر شفاف به تعویق می افتد و پلی استر منجمد می شود. ولی پلی استر غیر شفاف قابلیت سفت شدن در دمای بالای ۱۲ درجه را نیز دارا می باشد. از این رو در هنگام استفاده این مواد باید دمای اتاق را تنظیم نمود تا اثرگذار باشد.
مقدار ماده کاتالیزور و ماده هاردنر: هر چه میزان این دو نوع ماده در پلی استر بیشتر باشد، زودتر سفت می شوند. پلی استرها معمولا پس از اجرا چندین روز زمان می برند تا خشک شوند. مدت بستن را می توان با افزایش نسبی این دو ماده کاهش داد، اما باید بسیار محتاطانه عمل کرد و نکاتی را در نظر گرفت.
اثرگذاری کاتالیزور چگونه است؟
کاتالیزور در واقع نوعی مایع به رنگ بنفش است که تاثیر بسیار زیادی در رنگ و زمان بستن پلی استر می گذارد و سبب می شود که پلی استر سریع تر خشک شود. از آنجایی که این ماده سبب افزایش حرارت پلی استر می شود می تواند سبب تسریع فرآیند بستن آن گردد. وجود این ماده باعث می شود که پلی استر پس از خشک شدن به رنگ زرد و یا قرمز در آید.

قیمت پلی استر ایرانی مخصوص کارهای صنعتی

اگر بخواهیم به ارائه قیمت پلی استر ایرانی که مخصوص کارهای صنعتی است بپردازیم، باید عواملی را در نظر بگیریم. از عوامل تاثیر گذار در قیمت پلی استر می توان به موارد زیر اشاره کرد.
یکی از این عوامل نوع رزین است. رزین ها بر اساس این که رنگی باشند و یا بی رنگ، قیمت متفاوتی دارند. رزین های بی رنگ معمولا دارای مواد سمی کمتری هستند به همین دلیل کاربرد وسیعی دارند و با استقبال بیشتری روبرو شده اند. این نوع پلی استر در امر صادرات نیز مورد توجه زیادی قرار گرفته است. به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به پلی استر رنگی دارد.
عامل دوم برند پلی استر است. پلی استرها معمولا توسط کارخانه های زیادی در ایران تولید می شوند و هر شرکتی بر اساس استانداردهایی که دارد اقدام به تولید پلی استر می کند. کیفیت مواد اولیه و دستگاه هایی که جهت تولید این کار مورد استفاده قرار می گیرند، سبب رقم خوردن قیمت های متفاوتی می گردند. به همین دلیل شرکت های مختلف، انواع پلی استر را با قیمت های گوناگونی روانه بازار می کنند.
از آن جایی که پلی استر ها در بشکه هایی با وزن های مختلف به فروش می رسند، قیمت متفاوتی دارند. البته حجم خرید نیز می تواند تعیین کننده قیمت خرید باشد. زیرا خرید عمده در بیشتر مواقع با تخفیف همراه است و قیمت عمده مناسب تر از خرید تکی می باشد.
عامل دیگر بستگی به این دارد که ماده اولیه جزء تولیدات داخلی است و یا از واردات کشورهای دیگر است؟ معمولا تولیدات داخلی به دلیل اینکه هزینه گمرک و حمل و نقل در قبال آن ها پرداخت نمی گردد، با قیمت مناسب تری به فروش می رسند.
نوسانات ارز و قیمت دلار نیز یکی از عوامل مهمی است که سبب تغییر قیمت پلی استر ایرانی می گردد. امروزه به دلیل نوسانات قیمت و دلار نرخ ثابتی نمی توان برای این محصول تعیین کرد و قیمت آن دائما در حال تغییر است.
جهت کسب اطلاعات دقیق در زمینه قیمت خرید پلی استر ایرانی می توانید هم به صورت مستقیم به مراکز اصلی فروش مراجعه کنید و لیست قیمت را از آن ها استعلام نمایید و هم می توانید به وب سایت های اینترنتی که در این زمینه طراحی شده اند مراجعه کنید و به قیمت لحظه به لحظه این محصولات دسترسی داشته باشید.

میزان هاردنر در رزین پلی استر در مجسمه سازی

میزان هاردنر در رزین پلی استر در مجسمه سازیهاردنرهایی که در پلی استر استفاده می شوند به دو صورت مایع و خمیری وجود دارند. هاردنر مایع بی رنگ است و بوی بسیار تندی دارد، هاردنر خمیری غلیظ است و کار کردن با این نوع هاردنر بسیار آسان تر است.
قانون کلی میزان هاردنر در رزین پلی استر شفاف حدود ۲ درصد است که این میزان در لایه های خیلی نازک نیز به کندی سفت می شود و پس از خشک شدن حالت چسبندگی پیدا می کند، در این موارد بهتر است که میزان هاردنر را به ۴ درصد افزایش داد.
برای این کار لازم است که  ضخامت پلی استر در نظر گرفته شود زیرا در صورتی که ضخامت پلی استر زیاد باشد احتمال ترک خوردگی به وجود می آید که در این صورت باید میزان هاردنر را به ۱ درصد کاهش داد. در هنگام استفاده از قالب پلاستیکی نیز بهتر است که میزان هاردنر به ۱ درصد کاهش پیدا کند زیرا پلاستیک نسبت به حرارت حساس است.
باید مراقب بود که میزان هاردنر از ۴ درصد بیشتر نشود زیرا در این صورت احتمال شکنندگی پلی استر وجود دارد، به همین دلیل باید تمامی شرایط را در نظر گرفت سپس اقدام به اجرای آن روی سطوح نمود.
از نکاتی که در هنگام استفاده از رزین پلی استر لازم است رعایت شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.
بهتر است که قبل از استفاده از پلی استر ابتدا اسید را در رزین حل کنید تا سبب انفجار نگردد.
به دلیل این که این ماده سمی است حتما در حین اجرا لباس مخصوص را فراموش نکنید.
برای نگهداری این ماده بهتر است که آن را در جای خنک و تاریک نگه دارید تا عمر طولانی داشته باشد.

بهترین نوع پلی استر در تولید سنگ مصنوعی

شرکت های تولید کننده پلی استر ایرانی با تکیه بر دانش نوین موفق شده اند نوعی پلی استر را تولید نمایند که مخصوص تولید سنگ مصنوعی است. این محصول بر پایه پلی کربکسیلیک اتر تولید شده است و باعث روانی و مقاومت بالای بتن می گردد.
بهترین پلی استر در تولید سنگ مصنوعی پلی استری است که قدرت چسبندگی بالایی داشته باشد و به این ترتیب سبب بالا رفتن ایمنی سنگ گردد، جذب آب کمی داشته باشد و الیاف و مواد به کار رفته در آن سبک وزن باشد.
از کاربرد استفاده از پلی استر در تولید سنگ مصنوعی می توان به تولید بتن های پیش ساخته با مقاومت مکانیکی بالا، تولید مقاوم ترین کفپوش ها، تولید سنگ های مصنوعی با بالاترین کیفیت، تولید موزائیک های با ضخامت کمتر و مقاومت بیشتر و … اشاره کرد.

شرکت پخش کننده انواع پلی استر باکیفیت

شرکت پخش کننده انواع پلی استر باکیفیتدر حال حاضر شرکت پخش پلی استر در کشور با در نظر گرفتن رضایت مشتریان انواع پلی استر را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار خریداران قرار می دهد. فروش این محصول به دلیل کاربردی بودن مورد توجه بسیاری از خریداران و هنرمندان قرار گرفته است و روز به روز در حال افزایش است.
این شرکت پخش عرضه محصولات خود را به صورت کاملا بی واسطه انجام می دهد و تمامی محصولات خود را با تضمین کیفیت و قیمت هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی توزیع می کند. در صورت خرید شما می توانید به هر روشی که مورد پسندتان است اقدام نمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۲٫۵ / ۵٫ تعداد آرا: ۲

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.