بزرگترین تولیدکنندگان پلی استر رزین

۱
(۱)

پلی استر رزین ماده ای است مایع که در صنایع مجسمه سازی و کارهای صنعتی مشابه کاربرد فراوانی داشته و توسط بزرگترین تولید کنندگان در کشور با کیفیت بالا تولید و عرضه می شود. پلی استر رزین در ابتدا به صورت مایع و غلظتی به اندازه مربا دارد که پس از ترکیب با هاردنر و بالا رفتن حرارت آن، به شکل ژله در آمده و در نهایت سفت و محکم می شود. قیمت پلی استر رزین تولید شده در داخل به نسبت محصولات مشابه خارجی بسیار مناسب تر بوده و خریداران می توانند با قیمت عمده آن را خریداری و استفاده نمایند. 

بزرگترین تولیدکنندگان پلی استر رزین

نمایندگی معتبر فروش پلی استر رزین

نمایندگی معتبر فروش پلی استر رزین

فروش پلی استر رزین در سراسر کشور توسط نمایندگی معتبری انجام می شود که این محصول را به صورت مستقیم و بدون واسطه به خریداران عرضه می نماید. پلی استر رزین درجه یک را می توان از طریق فروش اینترنتی نیز خریداری نمود زیرا قیمت تمام شده محصول در خرید آنلاین به دلیل حذف واسطه ها بسیار مناسب تر است. رزین پلی استر انواع مختلفی دارد و از این رو آن را در صنایع مختلف به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می دهند. 

مهمترین کاربرد این نوع پلی استرها در مجسمه سازی است. از جمله انواع رزین هایی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، می توان موارد زیر را برشمرد.

  • رزین اپوکسی 
  • اکریلیک
  • رزین پلی استر 

هر یک از انواع رزین های ذکر شده شکل و کاربرد متفاوتی داشته و هر فرد بنا بر نیاز خود می تواند یکی از انواع این رزین را از فروشنده معتبر به صورت حضوری و یا به روش غیرحضوری ثبت سفارش نماید. خرید اینترنتی می تواند هزینه های ناشی از رفت و آمد را کاهش داده و در زمان صرفه جویی نماید. لذا این شیوه از خرید که امروزه بسیار هم رواج یافته، می تواند گزینه مناسبی برای یک خرید مطمئن باشد.

اگر قصد خرید اینترنتی دارید می توانید سفارش خود را به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز ثبت نموده و از بین انواع رزین های عرضه شده، متناسب با نیاز و بودجه خود یکی را انتخاب و خریداری نمایید. خرید اینترنتی دارای ضمانت فروش است و شما می توانید با آسودگی خاطر نسبت به سفارش محصول اقدام کنید.

نحوه مصرف پلی استر رزین

پلی استر رزین و نحوه مصرف آن ارتباط مستقیم با صنعتی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، دارد. پلی استر رزین مایعی بد بو بوده که در ترکیب با یک ماده خشک کن به حالت ژله ای در آمده و در کارهای مختلف صنعتی و تولید انواع سنگ های مصنوعی کاربرد فراوانی دارد. میزان مصرف آن در روز تا حدود ۵ کیلوگرم بالامانع است اما در صورت مصرف بیشتر باید تهویه مناسب برای جلوگیری از خطرات کمبود اکسیژن برای تنفس در نظر گرفته شود. 

پلی استر سفت شده را نمی توان به حالت مایع برگرداند. بهترین دمایی که می توان در آن از پلی استر به بهترین شکل استفاده کرد، حدود ۲۰ درجه سانتی گراد است. امروزه تولید و مصرف پلی استرهای رزین غیر اشباع در دنیا بسیار رایج است. از این نوع پلی استرها در تولید انواع پلاستیک ها استفاده می شود. 

از مهم ترین دلایل استقبال مصرف این رزین ها می توان به مقاومت نسبی مناسب در برابر مواد شیمیایی، قیمت مناسب و خواص مکانیکی خوب آنها اشاره نمود. البته در مورد هنگام و نحوه مصرف پلی استرهای رزین باید نکات زیر مد نظر قرار گیرد. 

  1. از ترکیب کردن رزین با کبالت به صورت مستقیم باید اجتناب نمود چرا که واکنش بسیار خطرناکی را از خود بروز می دهد. برای ترکیب کردن لازم است ابتدا اسید را در رزین به صورت کامل حل نموده و پس از آن به صورت تدریجی کبالت را اضافه نمود.
  2. در فضای کاملا آزاد و باز باید رزین آماده شود. چرا که گازهای متصاعد شده از آن بسیار سمی است. 
  3. در زمان تولید باید تمام نکات ایمنی از جمله استفاده از پوشش محافظ، ماسک و دستکش رعایت شود. 

بهترین جنس برای قالب پلی استر

بهترین جنس برای قالب پلی استر

امروزه استفاده از قالب های پلی استر در مجسمه سازی بسیار کاربرد دارد. بهترین جنس قالب پلی استر از سیلیکون بوده و از مقاومت بسیار خوبی در برابر واکنش های شیمیایی و فیزیکی برخوردار است. در واقع برای ساخت مجسمه ها و سایر اشیایی که دارای خط تقارن می باشند و پس از سفت شدن به سختی از قالب جدا می شوند، بسیار مناسب است. در کنار قالب های سیلیکونی، از انواع قالب های PVC و یا گوشتی نیز استفاده می شود. 

به دلیل آنکه سیلیکون ها از ترکیب سیلیسیم و اکسیژن تشکیل شده اند، ساختار مولکولی بسیار مقاومی داشته و در برابر حرارت از پایداری بسیار خوبی برخوردارند. ضمن آنکه می توان با فرمول های مختلف، حالت فیزیکی متعددی را برای این نوع از قالب ها تهیه کرد. به طور کلی از سه نوع مختلف سیلیکون به عنوان قالب پلی استر استفاده می شود.

  1. سیلیکون های مایع
  2. سیلیکون های گرماپخت 
  3. سیلیکون های هوا پخت 

انواع این نوع از قالب ها در صنایع مختلف کاربرد دارد. بیشترین کاربرد آن در ساخت انواع مجسمه هایی است که امروزه تولید و فروش آن رونق بسیار خوبی دارد. می توانید انواع این قالب ها را با جستجو در اینترنت بیابید. قالب های پلی استر در اندازه های مختلفی تولید می شود. همین امر سبب شده است در صنایع متعدد از آن برای تولیدات مختلف در شکل های گوناگون استفاده شود. 

مواد تشکیل دهنده پلی استر رزین

قبل از آنکه مواد تشکیل دهنده پلی استر رزین را بشناسیم بهتر است ابتدا بدانیم که رزین چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ رزین پلی استر چیست و چگونه تولید می شود؟ برای یافت پاسخ این سوالات با ما همراه باشید. امروزه بسیاری از افراد با کاربرد انواع رزین ها آشنایی دارند. رزین پلی استر به صورت مایعی بوده که پس از ترکیب شدن با مقدار معینی از هاردنرها خشک می شود. البته گاهی با اضافه نمودن چند قطره کاتالیزور می توان زمان خشک شدن را کوتاه تر نمود. 

پلی استر را ماده ای همه کار می نامد. از این ماده در روکش کردن، قالبگیری، ساختن اشیای، تولید انواع کاشی ها و سنگ های مصنوعی و حتی پارچه های فایبرگلاس استفاده می شود. رزین پلی استر بسیار بادوام بوده و در صنایع متعدد کاربرد دارد. 

مواد تشکیل دهنده رزین پلی استرها شامل اسیدها، گلیکول ها و مونومرهای مختلف بوده که همگی دارای خواص مختلفی هستند. رزین های پلی استر بسیار کاربردی هستند. با ترکیب انواع رنگ های پودری می توان این رزین را به صورت رنگی در آورد و مجسمه های بسیار زیبایی را با آن ساخت.

این نوع از پلی استر بعد از آنکه سفت شد، غیر سمی بوده و غیر متخلخل است. همین موضوع استفاده از آن را بسیار آسانتر از انواع رزین های اپوکسی کرده و فروش بسیار بالاتری نیز دارد. 

ماده شتاب دهنده در رزین پلی استر

ماده شتاب دهنده در رزین پلی استر

در برخی از مواقع در تولید رزین پلی استر از ترکیباتی استفاده می شود که زمان سفت شدن را تسریع کند. این ترکیب همان ماده شتاب دهنده است. ماده شتاب دهنده در رزین به رنگ بنفش بوده و در واقع از ترکیبات کبالت به دست می آید. مقدار این ماده در رنگ و زمان سفت شدن پلی استر نقش مهمی را ایفا می کند. استفاده از این شتاب دهنده ها می تواند زمان سفت شدن را به جلو بیاندازد. 

با افزایش ماده شتاب دهنده عمل پلیمریزاسیون با سرعت بیشتری انجام شده و در نتیجه حرارت بیشتری تولید می گردد. از این رو در زمان ترکیب کردن مواد باید دقت کافی انجام گیرد تا مواد به ترتیب و با آهستگی با یکدیگر مخلوط شود.

از مخلوط نمودن همزمان این مواد با یکدیگر باید پرهیز نمود چرا که بخارات سمی متصاعد شده از آن بسیار سمی بوده و در برخی از مواقع سبب آتش سوزی و حتی انفجار نیز می گردد. 

رعایت نکات و مسائل بهداشتی و ایمنی می تواند خطرات ناشی از ترکیب این مواد را با یکدیگر به حداقل ممکن کاهش داده و از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نماید. 

مقایسه قیمت پلی استر رزین و فایبرگلاس

پلی استر رزین و فایبرگلاس از جهات متعددی با یکدیگر تفاوت دارند. از این رو قیمت آنها نیز با یکدیگر فرق می کند. قیمت این دو نوع محصول پرکاربرد نشان می دهد استفاده صنایع از نوع خاص سبب افزایش قیمت آن می شود. در حالت کلی می توان رزین ها را ترکیباتی بسیار چسبناک معرفی نمود که در دو شکل طبیعی و مصنوعی موجود می باشند. این در حالی است که فایبرگلاس ها ترکیبی از مواد شیشه ای و پلیمری هستند که از پشم شیشه به عنوان ماده تقویت کننده و از مواد پلیمری به عنوان ماده ای چسبناک استفاده می کنند. 

اگر بخواهیم مهم ترین ویژگی های این دو نوع محصول را که سبب تفاوت قیمت در آنها شده است، برشمریم، می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  • فایبرگلاس از کاربردی ترین عایق ها در صنایع متعدد از جمله ساختمان سازی می باشد. بسیاری از مخازن اسید و آب با این پوشش محافظت می شوند. مهم ترین مزیت آن را می توان سبک بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی عنوان کرد. 
  • رزین های پلی استر به دلیل مواد اولیه ای که در تولید آنها به کار می رود، قیمت بسیار مناسبی دارند و چون مصنوعی هستند در صنایع متعدد کاربردی چشمگیر پیدا کرده اند. 
  • رزین های پلی استر چسبندگی بیشتری نسبت به انواع فایبرگلاس ها دارند و در برابر عوامل مکانیکی و شیمیایی بسیار سرسخت هستند. 
  • از فایبرگلاس ها در تولید انواع مخازن استفاده می شود. همچنین در صنایع خودروسازی در تولید انواع سپر خودروها، بدنه خودروهای سبک، اتاقک ها و… نیز کاربرد فراوانی دارد. 

عرضه بهترین پلی استر رزین در ایران

عرضه بهترین پلی استر رزین در ایران

بهترین پلی استرهای رزین در ایران تولید می شود. پلی استرها جزء موادی هستند که به دلیل کاربردهای متعدد بسیار پرطرفدار هستند. می توان از انواع پلی استرها در تولید مجسمه های مصنوعی، پارچه هایی که الیاف فایبرگلاس دارند، قالب گیری در صنایع مختلف و … استفاده نمود. البته ذکر این نکته نیز مهم است که پلی استرها به اندازه آکریلیک ها شفاف نبوده و رنگ آن ها متمایل به زرد است. 

بهترین پلی استرهای رزین در صنایع کاشی و سرامیک مورد استفاده قرار می گیرد. پایه انواع سنگ های مصنوعی که امروزه تولید می شوند، از پلی استر رزین است. رزین پلی استر به صورت عمده و حتی جزئی در بسته بندی های کوچک و بزرگ قابل خریداری است. امروزه بسیاری از مجسمه هایی که در گوشه و کنار شهرها و در پارک ها و میادین شهر دیده می شوند، از پلی استر ساخته شده اند. زیبایی ظاهری این مجسمه ها غیر قابل انکار است.

بهترین پلی استر رزین را در تولید انواع مبل نیز استفاده می کنند. رزین پلی استر از جنس پلاستیک بوده و امروزه در صنایع مبل سازی به جای چوب های منبت کاری شده به کار می رود. از دیگر کاربردهایی که می توان برای پلی استر رزین برشمرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • به عنوان تونر در چاپگر لیزری
  • به عنوان پیوند دهنده در رنگ های پلی استری کوره ها
  • پنل های دیواری 

پنل های دیواری از ترکیب پلی استرهای تقویت شده و فایبرگلاس تولید می شوند و امروزه در بسیاری از رستوران ها، آشپزخانه ها و به طور کلی مکان هایی که نیاز به شستشوی مرتب دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. این پنل ها در ابعاد استاندارد تولید و متناسب با نیاز مشتری نیز سفارشی سازی می شوند. 

می توانید انواع این دیوارهای آماده را با قیمت عمده و به صورت کلی از طریق سفارش اینترنتی خریداری کنید. خرید اینترنتی ضمن آنکه می تواند نیاز شما را در اسرع وقت مرتفع سازد، می تواند خیال شما را از بابت یک خرید مطمئن و باکیفیت نیز راحت کند. 

رزین های پلی استر بسیار راحت تولید می شوند و در نتیجه قیمت تمام شده آن برای مشتری بسیار مقرون به صرفه است. در طراحی های ظریف می توان از این رزین ها به خوبی استفاده نمود. 

امروزه در انواع مبلمان ها از رزین های پلی استر استفاده می شود. استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در تولید سبب شده است تا صنایع مبلمان سازی بتوانند با هزینه کمتر، مبل های زیباتر و البته بادوام تری را تولید و عرضه کنند. پلی استرهای رزین جایگزین مناسبی برای چوب ها هستند.

استفاده از چوب هزینه ساخت را بالا برده در حالیکه رزین ها به دلیل هزینه پایینی که دارند، می توانند همان زیبایی ظاهری مبل را با قیمت کمتر ایجاد کنند. مبلمان های پلی استر رزین در برابر عواملی چون خرابی و فرسودگی بسیار مقاوم هستند و می توان آنها را در طولانی مدت به همان شکل اولیه مورد استفاده قرار داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.