مراکز فروش رزین در بوشهر

۱
(۱)

گستردگی استفاده از رزین های مختلف مانند رزین پلی استر، رزین اپوکسی، رزین آکریلیک و … بر هیچکس پوشیده نیست. حالا این ماده های بسیار مهم رزینی که با پیدایش خود محصولات مختلفی را به مرحله تولید و عرضه رسانده اند؛ در مراکز فروش مختلف کشور از جمله مراکز واقع در بوشهر قابل دسترسی می باشند. بوشهر قطب تولید و عرضه رزین در کشور محسوب شده و انواع رزین بوشهر برخوردار از مشخصات کیفیتی ممتاز و همینطور قیمتی عالی می باشند.

قیمت هر بشکه رزین پلی استری

قیمت هر بشکه رزین پلی استری یکی از رزین های مصنوعی تولید شده توسط کارخانجات واقع در بوشهر و شهرهای دیگر کشور، رزین پلی استری بوده که امروزه تبدیل به یکی از پر اهمیت ترین نوع رزین در صنایع مختلف شده است.
پیش از پرداختن به این محصول، لازم است در مورد قیمت هر بشکه رزین بگوییم که در بازار کشور با توجه به نوساناتی که این روزها حاکم است و همینطور با توجه به اینکه هزینه های تولید ناشی از این ماده رزینی بالا و پایین می شوند؛ بنابراین نمی توان قیمت دقیقی را از آن اعلام کرد.
به طور کلی برای دستیابی به قیمت به روز رزین پلی استر، مراکز عرضه‌ی این محصول هستند که می توانند اطلاعات کافی را در این خصوص در دسترس قرار دهند.

اما برای اینکه به شناخت بهتری از رزین پلی استری برسید؛ بهتر است به ادامه‌ی توضیحاتی که قرار است از این محصول ذکر شود؛ توجه فرمایید.
این رزین از غلظتی شبیه به غلظت مربا برخوردار بوده و برای اینکه آماده برای مصارف مختلف گردد؛ آن را با هاردنر ترکیب کرده تا حالتی جامد را به خود گرفته و سپس به عنوان ماده اولیه برای ساخت بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار گیرد.
ماده ای که برای تولید این رزین از آن بهره می برند؛ انیدرید بوده که متشکل از دو گروه عاملی اسیدی است.

رزین پلی استری در حال حاضر در صنعت مجسمه سازی و بسیاری از حوزه های دیگر از جمله حوزه دکوراسیون داخلی مورد کاربرد واقع شده است.
در واقع این حوزه یکی از مصرف کنندگان مهم رزین پلی استری به شمار آمده که برای ساخت بسیاری از وسایل خانگی و دکوراسیون از آن به عمل می آورد.

حال برای اینکه به اطلاعات جامع تری در این باره برسید؛ پیشنهاد می کنیم که گزینه های زیر را دنبال کنید:

  • انواعی از پارتیشن را می توان با رزین تولید کرد: در این صورت در مصرف چوب درختان برای ساخت این وسیله صرفه جویی شده و همینطور هزینه تولید به شدت کاهش خواهد یافت.
  • پانل هایی که در دیوار دکوراسیون داخلی اجرا شده و حتی قابلیت شستشو را به همراه دارد؛ با تکیه بر رزین پلی استر ساخته خواهد شد.
  • کفپوش هایی که در دکوراسیون نصب شده و از ظاهری شفاف و زیبا برخوردار می باشند؛ تولید شده از رزین پلی استر هستند.
  • حتی برای تولید مبلمان و لوازم دکوری نیز این ماده‌ی کاربردی، بسیار مهم واقع شده است.

عرضه انواع رزین در بازار تهران

علاوه بر رزین پلی استر، رزین های دیگری هم وجود دارند که آن‌ها هم به مانند این محصول، مصارف وسیعی را در بخش های مختلف تولید پیدا کرده اند.
حالا با اهمیت بالای تک تک مواد رزینی است که عرضه انواع رزین در بازار تهران و شهرهای دیگر کشور به وفور انجام گرفته و بنابراین امکان تهیه این محصولات به راحتی مهیا شده است.
اما در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع رزین عرضه شده به بازار آشنا نماییم.
توضیحات مختصری را هم از هر یک از آن‌ها ارائه خواهیم داد که به همه این موضوعات در قسمت زیر پرداخته شده است:

  1. رزین پلی استر: نوع غیر اشباع این رزین، قابلیت استفاده فراوانی را در تمام دنیا پیدا کرده و بیشترین کاربردها از آنِ این رزین می باشد که همین موضوع باعث صدرنشینی آن در بین همه‌ی رزین های دیگر شده است.
  2. رزین آلکیدی: برای ساخت انواع رنگ روغنی از این رزین استفاده می کنند؛ همچنین می توان آن را مناسب ترین نوع رزین برای انواع سازه های چوبی که در معرض آب و رطوبت قرار دارند؛ معرفی کرد.
  3. رزین اکریلیک: رنگ هایی که بصورت محلول در آب می باشند؛ تشکیل یافته از این رزین بوده و همینطور این ماده رزینی را برای رنگ کردن چوب می توان استفاده کرد؛ در این صورت لایه ای نازک و ضد آب را روی آن به وجود خواهد آورد؛ در انواع رزین اکریلیک ترموست و ترموپلاست موجود بوده که نوع ترموست آن مقاومت بیشتری را دارا می باشد.
  4. رزین اپوکسی: این رزین کارایی های گسترده ای را دارا بوده و به مهم ترین ماده‌ی مصرفی در صنایع کامپوزیتی تبدیل شده است؛ با توجه به مقاومت و خاصیت چسبندگی فوق العاده‌ ای که در این رزین وجود دارد؛ حالا از آن برای ساخت قالب های محکم، ژنراتورهای برق، اتصالات قطعات هواپیما و … کاربرد فراوانی به عمل می آورند.
  5. رزین وینیل استر: از ویژگی های بسیار خوب این رزین، خواص مکانیکی و شیمیایی فوق العاده می باشد که آن را مقاوم به هیدرولیزه شدن و خوردگی کرده است.

رزین های طبیعی از چه منابعی بدست می آیند؟

جالب است بدانید که رزین ها به طور کلی از دو تقسیم بندی کلی برخوردار می باشند که یکی رزین طبیعی و دیگری رزین مصنوعی یا سنتزی است.
در حال حاضر رزین طبیعی، استفاده‌ی کم و بیشی را به خود اختصاص داده است؛ اما بیشترین میزان کاربرد از رزین های سنتزی به عمل می آید.

حالا در جواب به این سوال که رزین های طبیعی از چه منابعی بدست می آیند؟
باید عنوان کرد که این رزین ها از منابع گیاهی، منابع حیوانی و همینطور منابع معدنی به دست آمده اند که برای توضیحات دقیق در مورد این موضوع، اطلاعات زیر را جمع آوری کرده ایم و تقاضا داریم به آن‌ها توجه بفرمائید:

  • در خصوص منابع گیاهی رزین های طبیعی می توان گفت که از سنگ کهربا که در اثر فسیل شدن صمغ های گیاهی حاصل آمده و عمدتاً از رنگ زرد و گهگاه آبی برخوردار می باشد؛ به دست می آید؛ البته نقش گیاهانی مانند سندروس که از ریشه درخت کاج بدست آمده و کلوفان که از مغز چوب و ریشه درخت کاج حاصل گشته را برای پیدایش این رزین نباید نادیده گرفت.
  • در مورد منشاء های حیوانی این رزین هم باید بیان داشت که شلاک رزینی که نوعی حشره لاک ساز بومی هند و تایلند است به عنوان منبع پیدایش آن محسوب می شود.
  • همچنین منشاء های معدنی رزین طبیعی را می توان شامل رزین کوپال و قیر طبیعی دانست.

در کنار موضوعات نامبرده، لازم است کاربردهای حاصل از رزین طبیعی را هم عنوان نماییم که در این رابطه باید گفت از آن ها درمان های سوختگی پوست که ناشی از اشعه تابشی باشد؛ استفاده می کنند.
البته که از این رزین، کاربردهای دیگری را جهت مصارف دیگر مانند ساخت انواع عطر، جوهر، لاک، مواد جلا دهنده، چسب و مواد ضد آب نیز به عمل می آورند.

استفاده از رزین های اپوکسی در صنایع کامپوزیت

رزین های اپوکسی از میزان مقاومت گرمایی، شیمیایی و الکتریکی فوق العاده ای برخوردار بوده و از این رو مورد استفاده‌ی گسترده در صنایع کامپوزیت و صنایع مهم دیگر قرار گرفته اند.
اگر بخواهی به موارد استفاده‌ی رزین های اپوکسی در صنایع کامپوزیت به طور جزئی تر اشاره کنیم؛ می توان با استفاده از گزینه های زیر این موضوع را عنوان کرد:

  1. از این رزین ها برای ساخت کامپوزیت های طبیعی مثل چوب، استخوان و ماهیچه بهره می برند.
  2. جهت تولید انواع کامپوزیت های مهندسی با زمینه سرامیکی، فلزی و پلیمری، این رزین ها اهمیت و کاربرد بسیار بالایی را پیدا کرده اند.
  3. برای تولید انواع کامپوزیت های تقویت شده از فیبر و ذرات، رزین های اپوکسی نقش پر رنگی را ایفا می کنند.
  4. همینطور به منظور ساخت کامپوزیت های سبز یا زیست تجزیه پذیر نیز از این ماده‌ی رزینی، کاربرد بسیاری به عمل می آورند.

اما لازم است با انواع رزین اپوکسی مورد استفاده در صنایع کامپوزیت نیز آشنا شوید که رزین اپوکسی تزریقی، رزین اپوکسی خمیری و پرایمر اپوکسی رقیق را در این خصوص می توان نام برد.

همچنین اگر بخواهیم به مزیت های ناشی از رزین اپوکسی که در صنایع کامپوزیت بسیار مورد توجه واقع شده اند بپردازیم؛ باید گفت:

  • رزین اپوکسی دارای مقاومت خستگی بسیار بالایی بوده و همینطور در مقابل دما و رطوبت نیز بسیار مقاوم است.
  • این رزین در قالب های کامپوزیتی با افت ناچیز و غیر محسوسی همراه خواهد بود.
  • روی سطوح بتنی و فولادی و همینطور الیاف اف آر پی، این رزین به خوبی می چسبد.
  • عمر این رزین بسیار زیاد بود و روند سخت شدن آن بسیار کند اتفاق می افتد.

خواص رزین های مصنوعی نسبت به رزین طبیعی

رزین های مصنوعی که با اجرای فرآیندهایی خاص روند تولید را طی می کنند؛ نسبت به رزین های طبیعی که به صورت خود به خودی به وجود می آیند؛ خواص متفاوت تری را در خود جای داده اند.
در بیان خواص رزین های مصنوعی نسبت به رزین های طبیعی می توان از گزینه های زیر استفاده کرد:

  1. رزین های مصنوعی یا همان رزین های سنتزی نسبت به رزین های طبیعی دارای عمر و دوام بسیار بیشتری می باشند.
  2. این رزین ها مقاومت شیمیایی بسیار بارزتری را نسبت به رزین های طبیعی در خود جای داده اند.
  3. از نظر خواص پایداری و یکنواختی، دارای برتری بیشتری نسبت به رزین طبیعی هستند.
  4. استحکام بیشتری را در مقایسه با رزین طبیعی از خود بروز داده اند.
  5. میزان تولید این رزین ها به صورت انبوه میسر می باشد.
  6. قابلیت تنظیم میزان جذب رطوبت از دیگر خواص رزین های مصنوعی است.

همچنین به دلیل امتیازات بیشتری که در انواع رزین مصنوعی وجود دارد؛ بنابراین قیمت آن ها هم در سطح بیشتری قرار گرفته است.

بهترین نوع رزین برای مجسه سازی

اگر بخواهیم به بهترین رزین برای مجسه سازی اشاره کنیم؛ می توان گفت که رزین های پلی استر، اپوکسی و رزین اکریلیک از نمونه های موجود به شمار می آیند.
برای اینکه به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید؛ تصمیم گرفتیم موارد زیر را در اختیارتان قرار دهیم:

  • رزین اکریلیک مورد استفاده برای مجسمه سازی که از آن برای ساخت انواع مجسمه های زیبایی تزئینی و دکوری استفاده می کنند؛ زمانی که در معرض گرما قرار می گیرند؛ دیگر امکان برگشت به حالت اولیه را نخواهند داشت و از این رو می توان مجسمه هایی ماندگار و شفاف را با آن تولید کرد.
  • رزین پلی استر مانند رزین اکریلیک شفاف نبوده و کمی به زردی می زند که مجسمه سازان با اهتمام به همین مساله، برای ساخت مجسمه های غیر شفاف تر از آن بهره می برند.
  • این رزین مانند رزین اکریلیک از حالت بی رنگ و شفاف برخوردار نبوده و در عوض بوی بدی را به همراه ندارد؛ اگرچه ممکن است مواد هاردنری که با این رزین به کار می روند همراه با بو و حساسیت باشند که در این صورت باید جوانب احتیاط را برای استفاده از این رزین رعایت کرد.

اما در کنار موضوعات گفته شده؛ لازم است به انواع مجسمه هایی که با این گروه از رزین ها ساخته شده و زیبایی تمام را در خود به تصویر کشیده اند؛ اشاره کنیم.
در این مورد باید گفت که مجسمه های دکوری خانگی، مجسمه های موجود در هتل ها و مراکز تجاری و توریستی، مجسمه های شهری، مجسمه های هنری و غیره همگی با تکیه بر این مواد رزینی ساخته شده و قیمت بسیار مناسب تری را نسبت به مجسمه های گچی یا چینی به خود اختصاص داده اند.

صادرات رزین پلی استر به اسپانیا

رزین های پلی استر که حالا بیش از انواع رزین های موجود در معرض توجه و کاربرد قرار گرفته اند؛ با توجه به وجود منابع کافی در کشور، توانسته اند به تولید انبوه دست پیدا کنند.
البته این یک طرف ماجراست؛ طرف دیگر این است که رزین های مورد نظر که حالا در کارخانجات بوشهر و بخش های دیگر کشور مورد ساخت انبوه قرار گرفته اند؛ با توجه به تخصص بالای تولید کنندگان و مواد اولیه بسیار مناسبی که برای تولید در دسترس آن ها قرار گرفته است؛ حالا با مشخصات کیفی و ظاهری عالی ظاهر گشته اند.
همین موضوع هم باعث شده تا روند فروش و عرضه‌ی این رزین ها در بازار داخلی و از همه مهم تر در بازارهای بین المللی با شیب صعودی روبرو شود.

حالا با وجود صادرات رزین پلی استر به بازارهای خارجی، افتخاری بزرگ از آن تولیدکنندگان ایرانی گشته و بنابراین توانسته اند با اعتماد بنفسی هرچه بیشتر رزین پلی استر مرغوب را به معرض نمایش خریداران خارجی بگذارند.

اما از کشورهایی که صادرات این ماده رزینی به آن ها به صورت انبوه انجام شده و در واقع می توان آن را از مشتریان دائمی رزین پلی استر محسوب نمود؛ کشور اسپانیا می باشد.
اسپانیا در رده‌ی اول خریداران رزین پلی استر ایرانی قرار گرفته و با توجه به کیفیت درجه یک این محصول و البته قیمت مناسب آن در سطح جهانی، همچنان پذیرای رزین پلی استر تولید شده توسط کشورمان می باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.