مرکز پخش پلی استر مجسمه سازی

۳
(۱)

مرکز پخش رزین پلی استر عرضه کننده انواع پلی استر جهت کار های صنعتی و مجسمه سازی می باشد. پلی استری که برای تهیه مجسمه به کار می رود نوعی الیاف است که مهمترین خصوصیت آن سبک وزنی آن می باشد.

مرکز پخش پلی استر مجسمه سازی

تغییر حالت پلی استر در برابر حرارت

تغییر حالت پلی استر در برابر حرارتپلی استر دسته ای از الیاف است که در فارسی به آن رزین پلی استر نیز گفته می شود. امروزه وسایل متعددی به کمک این مواد تولید می شود که ساخت انواع مجسمه با وزن کم و کیفیت بالا دسته ای از این تولیدات می باشد.

این ماده در ابتدا به صورت مایع غلیظی است که به کمک ماده ای دیگر به نام هاردنر به حالت ژله ای در آمده و حرارت آن بالا می رود. پس از آن به ماده ای سخت و محکم تبدیل می شود.

در زمانی که عمل سفت شدن پلی استر انجام می گیرد مقداری از محلول تبخیر شده و مولکول ها نیز به هم نزدیک شده و تغییر حالت پلی استر قابل مشاهده خواهد بود.

این امر دلیلی بر کاهش حجم پلی استر پس از سخت شدن می باشد. برای ساخت پلی استر درجه حرارت بیست درجه بهترین نوع درجه حرارت می باشد.

رزین اکریلیک و چسب آکواریوم پس از محکم شدن به ماده ای غیر سمی و محکم تبدیل شده که فاقد هر گونه تخلخل بوده و می توان آن را با مته سوراخ کرد یا سوهان زد.

در صورتی که پلی استر رنگی مد نظر باشد، می توان انواع رنگ های پودری را به آن افزود. کیفیت پلی استر به گونه ای است که در برابر نور رنگ آن تغییر نمی کند.

همان طور که اشاره شد برای ساخت رزین پلی استر درصد ترکیب هاردنر بسیار مهم است. با افزایش یا کاهش میزان هاردنر می توان زمان بستن پلی استر را تنظیم نمود.

در فرایند ساخت پلی استر ماده دیگری نیز به کار گرفته می شو که کاتالیزور نام دارد. این ماده که از ترکیبات کبالت است به رنگ بنفش بوده و بر زمان محکم شدن پلی استر و رنگ آن تاثیر می گذارد. ضمن این که سرعت عمل پلیمریزاسیون را نیز افزایش داده و حرارت بیشتری تولید می کند.

نوع خاصی از پلی استر به نام گرمانرم وجود دارد که در اثر حرارت تغییر حالت داده و این در حالی است که برخی انواع آن به عنوان نوعی ماده فایبر گلاس در ساخت بدنه قایق ها و همچنین بدنه خودرو ها به کار برده می شود.

استحکام و مقاومت در برابر سایش در الیاف پلی استر

همان طور که اشاره شد الیاف و رزین اپوکسی و پلی استر نوعی ماده محکم و سخت هستند که البته این حالت در آنها پس از افزوده شدن هاردنر و شتاب دهنده به وجود می آید.

در واقع پلی استر در شکل ابتدایی خود حالتی شبیه مربا دارد. افزوده شدن هاردنر یا ماده سخت کننده به آن سبب سخت شدن آن می شود. ترکیبی از هاردنر و شتاب دهنده یا کاتالیزور که به پلی استر افزوده شود، سبب شکل گیری و سختی آن می شود.

به همین دلیل استحکام الیاف پلی استر به این شکل به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. مراحل محکم شدن و سخت شدن پلی استر چندین روز به انجام می رسد که و پلی استر پس از خشک شدن از قالب خود بر اثر تبخیر محلول خارج می شود.

سختی و استحکام ایجاد شده در این شکل از الیاف پلی استر سبب می شود تا آن را پس از خارج شدن از قالب بتوان به راحتی سمباده زد و تراشید.

سازه های تهیه شده از الیاف پلی استر مانند انواع مجسمه در عین حال که بسیار سنگین به نظر می رسند در تماس با دست بسیار سبک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

مجسمه های پلی استری را می توان به دو گونه رنگ نمود و ضمن افزایش مقاومت در آنها زیبایی خاصی نیز به آنها بخشید. این رنگ می تواند با مایع اولیه پلی استر مخلوط شود یا این که پس از شکل گیری پلی استر به صورت نهایی با استفاده از جوهر و قلم مو عمل رنگ آمیزی آن انجام گیرد.

ویژگی مواد پلی استری سبب شده است تا امروزه استفاده از پلی استرها به عنوان نوعی ماده اولیه برای ساخت بسیاری از تجهیزات در بخش های صنعتی به کار برده شود. این مواد ضمن سهولت دسترسی آسان استحکام خاصی دارند که به همین دلیل به صورت وسیع از آنها در صنایع مختلف استفاده می شود.

مرکز پخش و فروش پلی استر در ایران

مرکز پخش و فروش پلی استر در ایران فروش پلی استر به منظور استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. انواع پلی استر به این منظور در مجموعه فروش تولیدی های رزین پلی استر یا دیگر اقسام پلی استر قابل مشاهده است.

از انواع پلی استر می توان به دو مورد اشاره کرد که عبارتند از:

  • پلی استر طبیعی
  • پلی استر مصنوعی

پلی استر های مصنوعی برای ساخت الیاف مصنوعی تولید شده و توسط مرکز پخش به سراسر کشور ارسال می شوند. روش های مختلفی برای فروش این کالا به کار برده می شود که عبارتند از:

فروش عمده به عنوان رایج ترین شکل فروش در حجم بالا که تمامی واحد های تولیدی به این شیوه خرید خود را انجام می دهند.

فروش جزئی نیز مختص انجام کار های هنری مجسمه سازی انجام می گیرد که به این منظور رزین پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز پخش پلی استر با کمک سیستم های نرم افزاری برنامه جامعی از روند کار و میزان تقاضای این کالا در نواحی مختلف در اختیار دارد که بر آن اساس به ثبت سفارشات خرید از سراسر کشور و ارسال طبق زمان بندی اعلام شده می پردازد.

رزین وینیل استر و پلی استر در صورتی که به شکل رزین باشد ممکن است به همراه تجهیزات جانبی مانند هاردنر و شتاب دهنده به فروش برسد. به این ترتیب خریداران دیگر نیاز به خرید تجهیزات جانبی استفاده از پلی استر رزین ها ندارند و آن را به صورت مجموعه ای یکجا تحویل می گیرند.

استفاده از پلی استرها در ساختار الیاف مصنوعی

یکی از مهمترین کاربرد های پلی استر در ساختار
الیاف مصنوعی تولید پارچه و منسوجات مختلف است. الیاف مصنوعی که حاصل ذوب ریسی می
باشند دارای ویژگی های زیر هستند
:

  • الاستیسیته
    خوب، ثبات نوری، مقاومت بالا در برابر اسید های معدنی
  • عدم
    چروکیدگی و نمد شدگی، شستشوی راحت و آسان

ساخت الیاف مصنوعی به کمک پلی استر ها سبب شده است
تا سختی و استحکام خاصی به ماده ای که از این ترکیب به دست آمده است داده شود. این
امر موجب آن شده است تا امروزه صنایع زیادی مانند صنایع زیر از الیاف مصنوعی ساخته
شده از پلی استر استفاده نمایند
:

  • صنایع
    نساجی و فرش بافی، صنعت ایزوگام، تولید انواع تشک و مبلمان
  • تولید
    انواع پارچه های صنعتی و
    …..

الیاف
پلی استر همچنین دارای این خصوصیت هستند که می توان آن را به رنگ های مختلف شکل
داد و برای بسیاری از بخش هایی که به نوعی به پلی استر رنگی نیاز دارند به کار برد.

این امر برای تولید انواع پارچه در رنگ های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است.

معرفی تولیدی های رزین پلی استر در بوشهر

معرفی تولیدی های رزین پلی استر در بوشهرتولیدی های مختلفی از رزین پلی استر در بوشهر و سایر استان های کشور فعالیت می کنند. در این تولیدی ها در خطوط تولید ماشین آلات مختلفی به کار گرفته می شوند که مجهز به سیستم های هوشمند می باشند.

این ماشین آلات قادر به تولید انواع پلی استر های هالو و سالید برای تولید پر کن تشک های خواب می باشند.

دیگر این که در تولید این رزین ها از اصول مهندسی و دانش ساخت طبق آخرین تکنولوژی های دنیا بهره گرفته شده است.

ظرفیت تولیدی این کارخانجات متفاوت بوده و برخی از آنها قادر به تولید رزین در تناژ بالا می باشند. تولید رزین هایی نظیر پلی استر با استفاده از کادری مجرب و به صورت خلاقانه انجام می گیرد.

این امر سبب شده است تا امروزه بتوان شاهد انواع مواد پلی استری قابل کاربرد در صنایع مختلف بود. صنایعی که به نوعی نیازمند مواد اولیه نظیر رزین ها می باشند به تولیدی های پلی استر سفارشات خود را ارائه می نمایند.

بسته به نوع فعالیت و صنعت مربوطه مقادیر مختلفی از رزین پلی استر مورد استفاده قرار می گیرد که سفارش آن بر همین اساس خواهد بود.

کاربرد پلی استر در صنعت

تولید رنگ های پودری که ضمن دوام بالا از براقیت و درخشندگی بالایی برخوردار هستند به کمک پلی استر انجام می گیرد. از جمله بخشی از موارد کاربرد پلی استر در صنعت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش دهی ورق های فلزی، تولید انواع رنگ های پودری لوازم خانگی و صنعتی، پوشش قطعات خودرو مانند بدنه آن، ساخت انواع نرم کننده های پلی ونیل کلراید
  • پوشش دهی سطوح چوبی، تولید رنگ های ترافیکی، پوشش های سطوح بیرونی ظروف و قوطی های حاوی کنسرو در صنعت تولید مواد غذایی
  • هنر های تجسمی، معماری داخل ساختمان و هنر های زینتی، تولید سنگ مصنوعی
  • پوشش های صنعتی عمومی، پوشش های استخری، ساختمانی و سطوح بتنی، وشش دهی انواع تجهیزات پلاستیکی و چوبی، تولید انواع پارچه و لباس، ساخت انواع عایق های حرارتی و مقاوم در برابر رطوبت
  • صنایع عمرانی و ساخت انواع زئو تسکتایل که صفحات ساخته شده از پلیمر، پلی استر، پلی پروپیلن و نایلون می باشند و قدرت کشش خاک را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهند.
  • تهیه انواع پارچه رومبلی، تولید بالش و متکا، محافظ کف ماشین و انواع خودرو، برای دوخت قسمت های مختلف عروسک در کارخانه های عروسک سازی

تمامی صنایع فوق به دلیل ویژگی هایی نظیر مقاوم بودن، ضد آب بودن، ضد آلرژی و حساسیت بودن از پلی استر استفاده می کنند.

علاوه بر این، این دسته از مواد به راحتی و فراوانی در دسترس می باشند. به همین دلیل و به دلیل قیمت ارزان پلی استر کاربرد آن به طور چشمگیری در بخش های مختلف زندگی انسان قابل مشاهده است.

طریقه کار با رزین پلی استر

طریقه کار با رزین پلی استر رزین ها دسته ای از مواد مایع با غلظت بالا هستند که رزین پلی استر دسته ای از آنها می باشند. رزین ها می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

رزین پس از ترکیب با ماده ای حد واسط به نام هاردنر سخت شده و خاصیت ضد آب به خود می گیرد. برای کاهش مدت زمان خشک شدن رزین به آن شتاب دهنده یا کاتالیزور اضافه می کنند که سرعت واکنش آن را افزایش می دهد.

به این ترتیب می توان ماده ای مستحکم را ساخت که برای تولید محصولات مختلف قابل کاربرد است. میزان و درصد هاردنر و کاتالیزور از جمله دو عاملی هستند که بر کیفیت پلی استر و مدت زمان دوام آن اثر قابل توجهی دارند.

از آن جا که رزین پلی استر در بخش های گوناگون به کار برده می شود بنابراین طریقه کار با آن متفاوت است. مثلا طریقه کار با رزین پلی استر در هنر مجسمه سازی با نحوه تولید الیاف مصنوعی پلی استر در کارخانجات نساجی تفاوت قابل ملاحظه ای دارد.

مایعی رزین پلی استر در ابتدای کار دارای بخارات سمی می باشد. از این رو در صورت استفاده از آن باید در مکانی استفاده شود که دارای تهویه مطبوع باشد.

دیگر این که رزین پلی استر دارای بوی تند و زننده ای است که بهتر است به صورت روزانه بیش از ۵ کیلوگرم از آن استفاده نشود.

همان طور که اشاره شد تکنیک های استفاده از رزین پلی استر متفاوت است. مثلا برای استفاده در چوب و برای این که رزین به چوب نچسبد باید از پارافین یا فیلم استفاده نمود. فیلم نوعی مایع برای پوشش دادن سطح قالب با قلم است.

این ماده پس از این که بر سطح چوب زده شد، شکل چوب را به صورت نایلون کشیده مبدل می سازد. کسانی که با رزین پلی استر کار می کنند باید از شرایط نگهداری آن اطلاع داشته باشند و آن را در مکان های تاریک و خنک نگه دارند.

برای این کار با این مواد بهترین کیفیت از آن باید تهیه شود و به همین دلیل از رزین پلی استر هایی که از تاریخ تولید آنها گذشته است نباید استفاده کرد. این امر سبب بی کیفیتی کار نهایی خواهد شد.

همچنین در صورتی که تصمیم به استفاده از رزین های رنگی باشد، می توان با استفاده از رنگ های پودری به آن رنگ های متنوع بخشید.

در مورد روش کار با رزین یکی دیگر از عوامل مهم ترکیب هاردنر و شتاب دهنده و زمان افزودن آن به رزین و همچنین مقدار مصرف آن می باشد.

این که هاردنر در چه مرحله ای به رزین افزوده شود نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی دارد. کم یا زیاد شدن میزان هاردنر می تواند مدت زمان سفت و سخت شدن رزین پلی استر را متغیر سازد.

مثلا در زمانی که لایه رزین پلی استر نازک است می توان درصد هاردنر را از دو درصد معمول به چهار درصد افزایش داد تا رزین به ضخامت مورد نظر رسیده و با سرعت لازم سخت شود.

برای استفاده از هاردنر و شتاب دهنده نیز لازم است که اول شتاب دهنده ریخته شده و سپس هاردنر به آن افزوده شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۳ / ۵٫ تعداد آرا: ۱

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.