کارخانه رزین پلی استر غیر اشباع مجسمه سازی

۰
(۰)

کارخانه رزین پلی استر غیر اشباع مجسمه سازی در تهران و بوشهر تولید کننده انواع رزین پلی استر غیر اشباع در دو نوع رزین ایزوفتالیک و رزین اورتوفتالیک می باشد. این رزین قابل کاربرد در صنعت مجسمه سازی، ساخت ماکت، فایبرگلاس، خودرو سازی، صنایع هوایی و دریایی می باشد. جهت خرید با مشاورین تماس بگیرید.

 

رزین پلی استر در مجسمه سازی:

شاید تا به حال مجسمه های بسیار زیبا و متنوعی در فروشگاه ها دیده باشید که وقتی آن ها را در دست می گیریم بر خلاف تصور قبلی بسیار سبک هستند. تصور اکثر عموم مردم از مجسمه، ساخت هایی بسیار سنگین از جنس گل یا چوب و فلز است. در حالی که امروزه ماده ای به نام رزین پلی استر بیشترین کاربرد را در مجسمه سازی دارد و می توان با آن مجسمه هایی با وزن سبکتر، جنس مرغوبتر و قیمت تمام شده کمتر تولید کرد.

رزین مجسمه سازی

پلی استر چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد؟

رزین پلی استر ماده ای است که در مجسمه سازی و کارهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پلی استر در ابتدا به شکل ماده ای به غلظت مربا می باشد که بعد از ترکیب با هاردنر حرارت آن بالا می رود و سپس سخت و محکم می شود. میزان هاردنر برای هر رزین از طریق کارخانه رزین پلی استر تعیین می شود. در بین مصرف کنندگان این رزین بیشتر واژه پلی استر که نام نوعی الیاف است به جای رزین پلی استر به کار می رود.

استفاده از رزین

میزان هاردنر رزین پلی استر:

افزایش و کاهش رزین پلی استر، زمان سفت شدن آن را تغییر می دهد. به طور کلی میزان هاردنر به کار رفته در رزین شفاف دو درصد می باشد. اگر لایه ها نازک باشند رزین خیلی دیرتر سفت می شود و قسمت بالای آن حالت چسبنده پیدا می کند. در چنین حالتی بهتر است مقدار هاردنر به چهار درصد افزایش پیدا کند تا رزین سریعتر خودش را بگیرد. در صورتی که لایه ها ضخیم باشند، احتمال ایجاد ترک وجود دارد که در این حالت توصیه می شود مقدار هاردنر قابل استفاده به یک درصد کاهش پیدا کند.

کاتالیزور رزین پلی استر:

کاتالیزور یا همان ماده شتاب دهنده، مایعی است از ترکیبات کبالت که رنگ بنفش دارد. مقدار این مایع در رنگ و زمان سخت شدن رزین پلی استر تاثیر گذار است. اکثر کاتالیزور ها زمان سخت شدن را کاهش می دهند و رنگ رزین را به زرد یا قرمز متمایل می سازند.  معمولا در اماده سازی پلی استر ابتدا از کاتالیزور و سپس هاردنر استفاده می شود.

زمان سخت شدن پلی استر:

مدت زمانی که باعث می شود رزین سخت شود به کاتالیزور و دما بستگی دارد. رزین شفاف خیلی دیرتر از رزین غیر شفاف خود را می گیرند. اگر دمای محیط کمتر از ۱۵ درجه باشد رزین سخت نمی شود.

نحوه خرید رزین پلی استر:

جهت خرید مستقیم و بدون واسطه از کارخانه رزین پلی استر می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد آرا: ۰

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.